logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۴۵۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون مدیریت‌ و برنامه‌ریزی استان زنجان:

54 درصد از بودجه عمرانی استان زنجان تخصیص یافته است/ سهم استان زنجان از درآمد نفت کل کشور 3 درصد است

54-درصد-از-بودجه-عمرانی-استان-زنجان-تخصیص-یافته-است-سهم-استان-زنجان-از-درآمد-نفت-کل-کشور-3-درصد-است

معاون مدیریت‌ و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به میزان سهم استان زنجان از درآمد نفت گفت: سهم استان زنجان از درآمد نفت کل کشور 3 درصد است.

به گزارش موج رسا; احمد خداوردی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بودجه پروژه‌های ملی از مرکز می‌آید و بحث آن با بحث اعتبارات استانی جدا است.

وی با اشاره به طولانی بودن پروژه شهری زنجان افزود: پروژه آب شهری از سال 70 کلید خورده ولی به دلیل افزایش جمعیت شهری شهر زنجان این پروژه گسترده شده است و نمی‌توانیم بگوییم این پروژه با کندی پیش رفته است.

معاون مدیریت‌ و برنامه‌ریزی استان زنجان با ابراز تاسف از تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره استان زنجان گفت: متاسفانه در یک زمانی کلنگ‌زنی پروژه‌ها زیاد شد و امروزه به قدری زیاد است که اگر دولت بخواهد پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند به 28 سال زمان احتیاج دارد.

وی گفت: بخش عمده‌ای از بودجه استان زنجان به مبلغ ۸۵ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری اعم از حقوق و یارانه خرج می‌شود.

خداوردی بخش عمده‌ای از بودجه استان زنجان به مبلغ 85 میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری اعم از حقوق و یارانه خرج می‌شود.

وی افزود: بعد از تخصیص هزینه‌های جاری نوبت به بودجه عمرانی می‌رسد و این حوزه بخش بسیار کمی از بودجه را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه استان‌های سردسیر به دلیل کوتاه بودن زمان کاری زودتر از استان‌های دیگر بودجه خود را از مرکز دریافت می‌کنند، گفت: هر استان بودجه مشخصی دارد و بودجه‌های استان‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

وی به بودجه عمرانی استانی اشاره و تصریح کرد: 95 میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه عمرانی استانی استان زنجان است و تا کنون 54.9 درصد از این بودجه به استان تخصیص یافته است.

خداوردی به بودجه درآمد نفت اشاره و خاطرنشان کرد: سهم 3 درصدی استان زنجان از درآمد نفت کل کشور به میزان 76 میلیارد و 400 میلیون تومان است که تا کنون 46.6 درصد از این بودجه محقق شده است.

وی از تخصیص 12 میلیارد و 200 میلیون تومان مختص ورزش به استان خبر داد و افزود: تاکنون از این بودجه 20.4 درصد به استان وارد شده است و امیدواریم مابقی هم تحقق پیدا کند.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر